دانشگاه دولتی بدون کنکور

آموزشگاه علمی اقبال

دانشگاه دولتی بدون کنکور

آموزشگاه علمی اقبال

تغییرات کنکور کارشناسی ارشد/ تشریح سهمیه ها و تأثیر معدل

خبرگزاری مهر  ۶/۸/۸۷

معاون فنی و آماری سازمان سنجش تغییرات و جزئیات کنکور کارشناسی ارشد 88 را تشریح کرد و گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 88 در ساعت 9 صبح یکشنبه 12 آبان ماه 87 به صورت اینترنتی آغاز و در دوشنبه 20 آبان پایان می یابد.

ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تغییرات کنکور کارشناسی ارشد سال 88 گفت: کلیات آزمون کارشناسی ارشد سال 88 مانند آزمون سال 87 است و تنها تغییراتی در رشته ها، گرایشها و برخی ضرایب مواد امتحانی ایجاد شده است.


تغییرات ضرایب در برخی رشته های کنکور کارشناسی ارشد


وی اضافه کرد: ضرایب مواد امتحانی مهندسی برق، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی محیط زیست، تغییر کرده که در دفترچه راهنمای آزمون منتشر می شود.

خدایی اظهار داشت: همچنین در مجموعه رشته های علوم اقتصادی، گرایش اقتصاد محیط زیست، در مجموعه ایرانشناسی، گرایش اصول نسخه شناسی مرمت نسخه های خطی، در مجموعه محیط زیست گرایش آموزش محیط زیست، در مجموعه ریاضی، گرایش ریاضی مالی و در مجموعه منابع طبیعی نیز گرایش صنایع چوب اضافه شده است.

وی گفت: در مهندسی معدن نیز برخی دروس با یکدیگر ادغام و در مجموعه مهندسی مواد سه درس از دروس مواد امتحانی حذف شده اند.

معاون سازمان سنجش با اشاره به شرایط شرکت در رشته های مدرسی معارف اسلامی در آزمون کارشناسی ارشد 88 به مهر گفت: افرادی می توانند در این رشته ها شرکت کنند که در درجه اول طلبه و مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه علمیه باشند، همچنین حداکثر 30 سال داشته باشند و پایه دهم کتبی و هشتم شفاهی حوزه را نیز گذرانده باشند.


نحوه تاثیر معدل


وی درباره نحوه تأثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد 88 به مهر گفت: معدل در این آزمون اثر 20 درصدی دارد و 80 درصد آن نمره کل علمی شرکت در آزمون است. معدل بر اساس دانشگاه و وضعیت تحصیلی یعنی ترازبندی شده در قبولی تأثیر خواهد داشت.


ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد 88


خدایی در خصوص ظرفیت پذیرش در این کنکور افزود: ظرفیتها تا کنون از سوی دانشگاهها به سازمان سنجش اعلام نشده است اما با در نظر گرفتن اینکه سال گذشته 36 هزار و 500 نفر در این آزمون پذیرفته شدند و ظرفیت در آزمون ارشد سال گذشته با رشد 35 درصدی مواجه بود، ظرفیت پذیرش در آزمون ارشد 88 نیز از این تعداد کمتر نخواهد بود.


نحوه برگزاری کنکور کارشناسی ارشد


وی با اشاره به نحوه برگزاری آزمون به مهر گفت: نوع برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 88 مانند گذشته است و تغییر نمی کند اما در صورت فراهم شدن شرایط و رفع برخی مشکلات، توزیع کارت این آزمون اینترنتی خواهد بود.


سهمیه ها در کنکور کارشناسی ارشد 88


معاون سازمان سنجش درباره سهمیه ها در کنکور کارشناسی ارشد گفت: در آزمون کارشناسی ارشد 88 داوطلبانی که دارای سهمیه ایثارگران هستند می توانند در صورت کسب 80 درصد حد نصاب نمره آخرین فرد قبول شده آزاد پذیرفته شوند.

وی افزود: همچنین داوطلبان استعدادهای درخشان (شاگردان اول) با معرفی دانشگاه و داوطلبانی که دارای سهمیه دبیران هستند می توانند با کسب 90 درصد آخرین فرد قبول شده آزاد در صورت شاگرد اول بودن و کسب 100 درصد نمره آخرین فرد قبول شده آزاد در صورت دبیری در این آزمون پذیرفته شوند برای دبیران و استعدادهای درخشان در هر کد رشته محل کنکور کارشناسی ارشد 88 یک نفر سهمیه وجود دارد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد